De dag op de death road

10 oktober 2013 - Pokhara, Nepal

Hallo familie, vrienden, leraren en de collega's van de moeder van freek,

Al vroeg moesten we de wekker zetten om precies om 7 uur te ontbijten, helaas kwam het ontbijt pas om half 8, dus half verslagen van de tijddruk en half ondervoed stapten we de overvolle bus in vergezeld door 4 nepalezen bereidde we ons voor op een lange reis.

Eenmaal onderweg zagen we meerdere geiten die de volgende zonsondergang niet meer halen in verband met het offerfeest.
Ze werden op verscheidene originele manieren vervoerd zoals tussen het stuur en de bestuurder op een motor en in de achterbak van een auto.

Na een vermoeiende reis komen we na 9 uur aan in Pokhara en bedanken we onze geniale chauffeur die zich heeft weten te redden in de meest luide dubieuze ongeregelde plek ook wel snelweg genoemd.

Gelukkig hebben we een prima kamer en zitten we nu lekker een biertje te drinken met gezellige muziek te wachten op ons onwaarschijnlijke lekkere eten.

We hebben hier een geweldig uitzicht op de meest imposante bergen en het weer is een perfecte 25 graden zonder dat het te vochtig is of te droog, veel sterkte in Nederland qua weer. :-)

We hebben het verschrikkelijk naar ons zin en kijken uit naar de trekking morgen dus we hebben de komende 5 dagen geen contact met de mensen die ons het meest dierbaar zijn, maar daarna komt een enorme blog van onze trekking!

Groetjes van ons allemaal

1. Salomé:
    10 oktober 2013
    Ik ben gewoon een jaloers schoolgenootje die dit leest en ik vind het superleuk om de foto's en de dagverslagen te lezen heel veel plezier aan iedereen :D
  2. Merlijn:
    10 oktober 2013
    Heel veel succes op de trektocht!!
    Ontzettend leuk om de verhalen te horen!
  3. Coby , collega van freek,s moeder:
    10 oktober 2013
    wauw....wat zal dat weer een dag vol ervaringen zijn geweest voor jullie maar nu lekker eten en relaxen. En morgen weer met elkaar op avontuur , geniet van elkaar en alle indrukken die jullie de komende dagen weer zullen tegenkomen. Tot na jullie trekking.....kijk nu al uit naar de verhalen.
  4. Oma:
    10 oktober 2013
    Hoi Leon ,leuk om je verslagen te lezen vooral omdat. .je het zo naar je zin hebt..en zo positief verteld.goeie reis de komende dagen .groeten oma.
  5. Ankie de jong:
    10 oktober 2013
    O jee, zo'n volle bus op zo'n fijne 'rijksweg'; ook weer gelukt.
    Neem een broodje geit mee op de trektocht, daar loop je lekker op. Heel veel plezier en een mooie tocht!
  6. Evelyn erhardt:
    11 oktober 2013
    Wat een bofkonten zijn jullie en wat een bofkonten zijn wij dat we op deze wijze met jullie kunnen meereizen. Nog veel genieten!
  7. Leo Pols:
    11 oktober 2013
    Fijn dat die reis goed ging. Ben benieuwd wat jullie van dat oude hippidorp Pokhara vinden? Kijk goed om je heen straks, het uitzicht op de Dhaulageri blijft je een leven lang bij. Als je op let tenminste ;-)
  8. Astrid van der Kamp.:
    11 oktober 2013
    Ik heb nooit getwijfeld of Freek deze reis moest gaan maken toen Sebastiaan met de plannen kwam. Nu overtreft het al mijn verwachtingen,wat maken jullie een bijzondere reis. Bedankt voor de verslagen daardoor worden we hier met elkaar verbonden omdat we over jullie praten en massaal met jullie meeleven. Geniet en kom veilig terug!
    Astrid
  9. Simone de Jong:
    12 oktober 2013
    Nu maar hopen dat je genoeg blarenpleisters hebt. veel plezier !
  10. Jan-Dirk:
    12 oktober 2013
    Zal wel te laat zijn maar succes met de trekking.
  11. Irma van der velden:
    15 oktober 2013
    Heerlijk om jullie verslagen te lezen en de sfeer waarop de geiten vervoerd worden en het prachtige uitzicht, neemt ons echt mee op jullie reis!
    Liefs irma