Twee dagen op reis

18 oktober 2013 - Nagarkot, Nepal

Hoi allemaal! Hier zijn we weer met een nieuwe blog over de laatste twee dagen!

Donderdag 17 oktober:

Vandaag zouden we weer 'the most dangerous road' bereiden. De avond er voor hadden we nog wat gedronken, niet te laat gemaakt, maar toch was zes uur best vroeg vroeg om op te staan. In de ochtend waren alle tassen weer gepakt en na een heerlijk ontbijtje was iedereen klaar voor vertrek. Het was een iets kleiner busje, maar gelukkig reden er ook minder mensen mee, terug naar Kathmandu. Onze buschauffeur was een overdreven vrolijke man die niet bang was om een gezellig muziekje op te zetten. Wat als gevolg had dat we de eerste twee uur vergezeld werden door boeddhistische klanken. De rest van de reis ging op rolletjes.

Na een bus rit van zeven uur kwamen we aan in Kathamdu. In het zelfde hotel als de eerste dag, 'The Earth House'. We brachten de bagage naar de kamer en kregen vrije tijd tot zeven uur. Bijna iedereen ging de stad in om allerlei souveniertjes voor thuis te kopen. Freek, Leon, Jelle en Sebastiaan hadden afgesproken om sjaals in te kopen bij een van Sebastiaan's contacten. Nadat er een totaal van 145 sjaals was opgehaald gingen we met zijn allen naar de pizzeria 'La dolce vita'. Na een heerlijk avondmaal is er nog een drankje in het hotel gedaan en uiteindelijk is het licht uit gedaan.

Vrijdag 18 oktober:

Vandaag stond er weer een relaxed dagje op het programma. Zeven uur opstaan, acht uur ontbijten en daarna vrije tijd. Iedereen ging beetje zijn eigen weg. Ergens wat te eten kopen, nog de laatste souvenirs / sjaals kopen of gewoon door de stad lopen en genieten van de heerlijke chaos.

Er was afgesproken dat iedereen zijn eigen lunch zou regelen, maar uiteindelijk zijn we toch als een grote, gezellige groep met zijn allen weer naar 'La dolce vita' gegaan. Hier hebben we op het prachtige dakterras genoten van een van de laatste uren in Kathmandu. Na anderhalf uur in de bus, die meerdere fotoshoots bevatte, waren we weer aangekomen in het hotel van Oasis, 'The end of The universe'. Nu zijn we met zijn alle spelletjes aan het spelen, boeken aan het lezen en aan het praten. Straks avondeten en vroeg gaan slapen, want morgen weer vier uur op voor een tweede poging op een echte Nepalese zonsopkomst.

Groetjes van de hele groep!

1. Coby , collega van freek,s moeder:
    18 oktober 2013
    Jullie zullen ondertussen wel een heel hechte groep zijn geworden met alles wat jullie met elkaar beleven daar. En wat een groot aantal sjaals zeg , dat is toch geweldig. Wel heel leuk dat jullie elkaar toch weer opzochten met het eten , dat zegt heel veel over jullie als groep....mooi is dat. Heel veel succes en ik zal voor jullie duimen dat het een schitterende zonsopkomst wordt morgenvroeg. allemaal de groetjes en tot de volgende update
  2. Ankie de jong:
    Ik denk dat alle ouders het een geruststellende gedachte vinden dat jullie weer heelhuids over die 'most dangerous road' zijn gereden!
  3. Irma van der velden:
    19 oktober 2013
    Inderdaad een grote geruststelling dat jullie terug zijn van the most dangerous road! Benieuwd naar de zonsopkomst! Geniet nog maar heerlijk van de periode dat jullie in Nepal zijn!
  4. Jorm:
    A buddhist walks to a hotdog stand. He says; make me one with everything.
    A minute later the vendor hands him the hotdog. The monk pays with a 50 dollar bill, and the vendor accepts it. The monk hesitantly after a few seconds asks for his change.
    On which the vendor replies: Change, my friend, comes from within.