Na regen komt zonneschijn

16 oktober 2013 - Pokhara, Nepal

15 oktober
Om vier uur werd er op de deur gebonsd door Sebastiaan, omdat we toch nog naar Poonhill zouden gaan.
Helaas was het nog niet opgehouden met regenen waardoor we niet echt een uitzicht hadden. Maar we waren allemaal wel blij dat we het gedaan hadden, we konden natuurlijk niet de Poonhill trek doen zonder op Poonhill te zijn geweest. Om acht uur begonnen we aan onze 18 km lange wandeling en helaas was het nog niet opgehouden met regenen. Gelukkig kwam Sebastiaan met een grappige oplossing: felgekleurde zakken die we over onszelf en onze backpacks konden aantrekken. Het was een zware trek. 95% was omlaag lopen op spekgladde trappen waardoor je benen heel erg gingen trillen. We waren allemaal heel erg blij toen we het gehaald hadden!

De bus die ons terug zou brengen naar Pokhara zou brengen zag er heel mooi uit maar onderweg keren we plotseling een lekke band. Na tien minuten zat er alweer een nieuwe onder en zijn we met een rot gang naar ons hotel gescheurd.
Deze avond hebben we heel lekker gegeten! Natuurlijk was het voor een paar van onze mannen te weinig maar na wat heen en weer geschuif van borden was iedereen verzadigd.

16 oktober
Vandaag moesten we om half elf verzamelen in de lobby (deze afspraak was gemaakt, omdat iedereen dacht te willen uitslapen) uiteindelijk hoorden we dat niemand echt had uitgeslapen aangezien we gewend waren aan het vroege opstaan. Maar wat wel heerlijk was, was dat de zon eindelijk weer scheen.
Ons ontbijt was lekker met eindelijk weer goede koffie!
Als verrassing had Sebastiaan roeiboten geregeld zodat we lekker op het meer konden varen. Na wat getob met de roeispanen kreeg iedereen het onder de knie. Roos, Margo en Niels zijn er nog even ingesprongen en iedereen heeft van de zon genoten.
Tot het avondeten had iedereen de tijd om wat souveniertjes te kopen.
We zijn nu heerlijk aan het eten bij het restaurant 'Once Upon a Time'.
We genieten intens! Morgen richting Kathmandu.

Liefs van iedereen!

1. Ank:
    16 oktober 2013
    Wat leuk om weer wat van jullie te horen, en vooral dat het qua eten toch weer allemaal goed is gekomen.
    Na zware arbeid - dat valt inderdaad niet mee, zoveel dalen op gladde paadjes en dan ook nog een rugzak op je rug - is het goed rusten, lees ik. En Sebastiaan zorgt goed voor jullie!Veel plezier voor en met jullie allen.
  2. Irma van der velden:
    16 oktober 2013
    Wat een mooi gezicht zal dat zijn geweest al die gekleurde zakken over jullie heen! Maar wat een klus,om 18 km lang te glibberen op gladde paadjes met een rugzak! Fijn dat jullie allen veilig de glibbertocht hebben gehaald.
    Wat een activiteiten allemaal, wandelen, klimmen, roeien, zwemmen etc. Verbaast me niets dat Niels ook is gaan zwemmen:-) Fijn dat Sebastiaan creatieve oplossingen heeft!

Geniet heerlijk door en een hele goede tijd in Kathmandu!
    liefs Irma
  3. Ankie de jong:
    16 oktober 2013
    Klinkt spannend en zwaar. Goed dat iedereen weer heelhuids van de berg is nedergedaald.
    Kanjers zijn jullie!
  4. Willemien dijkhuizen:
    16 oktober 2013
    Jullie zijn allemaal helden !
  5. Coby , collega van freek,s moeder:
    16 oktober 2013
    Hallo avonturiers. Ik heb jullie poonhill trek ff op google opgezocht en daar stonden prachtige foto,s bij dus dan krijg ik toch een heel klein beetje een idee van wat jullie allemaal gezien en gelopen hebben. WAUW!!!! Wat zal dat weer een ervaring zijn geweest. Wel fijn voor jullie dat het vandaag wat rustiger was. Volgens mij moeten jullie toch echt wel spierpijn hebben na zo,n zware wandeling. Nog veel reisplezier en tot de volgende update
  6. Elly Wesdorp:
    16 oktober 2013
    Leuk om weer op de hoogte te zijn wat een geweldige tocht moet dat geweest zijn . En dalen is erger dan klimmen he.jullie genieten wel zeg .Ik hoop dat jullie niet teveel spierpijn er aan over hebben gehouden .nog heel veel reisplezier .
  7. Simone de Jong:
    17 oktober 2013
    Klinkt allemaal geweldig! Wat fijn dat jullie die stok hadden, zou je zelf nooit kopen. Prestatie hoor die 5 dagen lopen.
  8. Oma:
    17 oktober 2013
    ik geniet van wat jullie allemaal beleven.een heel avontuur hoor.nog fijne dagen!
  9. Bastiaan de Jong:
    18 oktober 2013
    Topprestatie hoor! Goed dat jullie de tocht hebben overleefd! Mooie verhalen allemaal en veel plezier verder! ;)
  10. Salomé:
    18 oktober 2013
    Klinkt egt superleuk en spannend nog veel plezier de laatste dagen :D