Bier en Karaoke

9 oktober 2013 - Nagarkot, Nepal

Ha iedereen!

Vandaag een update'tje over vandaag (woensdag 6 oktober) en gister.
Gister een hele leuke maar vermoeiende dag gehad. We sliepen in het hotel van de vriend van Sebastiaan, Oasis . Een heel mooi hotel met uitzicht op het gigantische Himalaya. We gingen vroeg naar de Karuna school om daar weet te gaan verven en schoon te maken. Heel hard gewerkt en behoorlijk opgeschoten met het opknappen! Die avond een feestje in een 5 sterren hotel, uitgenodigd door Oasis, ter ere van een Nepalese rock legende die ook aanwezig was. Maar toen we binnen kwamen was de Thaise ambassade ook op bezoek en zij waren enthousiast karaoke aan het spelen. Wij werden ook uitgenodigd om een liedje mee te doen en al gauw waren de 18 jarige Hollanders en de 50 jarige Thai dikke vrienden en zongen samen alle grote (foute) hits, ook hebben we met z'n alle een 'traditionele' Thaise dans gedaan. Dat klinkt mooier dan dat het was en ligt ongeveer op het zelfde niveau als onze polonaise. Toen de karaoke uitviel moest er geïmproviseerd worden en Freek, Roos, Niels en Anna gingen met gitaar en jambe een paar nummer laten horen, hier waren de Thaise ambassadeurs nogal van onder de indruk.
Daarna was de beurt aan de Nepalese rocklegende, een vriend van Oasis, hij speelde zelf wat nummers maar liet onze musici ook spelen onder zijn geweldige gitaar spel.
Rond 11:30 gingen we weer op huis aan want de volgende morgen weer naar de Karuna school om een laatste hand te leggen aan de school. Het was echt een super avond!

Vandaag hebben we het allemaal wat rustiger gedaan, nog moe van de vorige dag gingen we weer om 8 uur ontbijten, dat was prima, toast met ei. Daarna gingen we weer met de bus naar de school. Hier waren ook de meeste leraressen aanwezig. Wij hingen onze posters op de ze leuk leken te vinden. Ook lieten Jana, Leon, Freek en Margo wat leuke spelletjes zien die ze hadden voorbereid om de leraressen wat nieuwe ideeën te geven. Dit vonden ze ook erg leuk volgens mij, maar ze waren vooral verlegen. Anna en Roos die hadden wat gitaar stukjes voorbereid en hebben de basis uitgelegd van gitaarspelen. Zo'n gitaar in hun handen vonden ze al helemaal spannend. Echt gitaar spelen lukte nog niet maar Roos en Anna hebben ze wel enthousiast kunnen maken om er mee door te gaan.
De school was ook bijna weer schoon en fris, alleen de plinten moesten geverfd worden en dit hebben we dus ook gedaan. Nog lekker in het zonnetje geluncht met uitzicht op de Kathmandu vallei, opgeruimd en weer richting Hotel.
En over 1,5 uur weer lekker eten en vroeg naar bed want als het weer meezit kunnen we morgen eindelijk de zonsopgang bekijken, dus vroeg uit de veren!
Het is hier allemaal echt hartstikke mooi en heel gezellig, en eigenlijk zijn alleen de enorme spinnen die soms onverwacht tijdens het douche opduiken een beetje een dompertje!

Groetjes, van iedereen.

1. Ank:
    9 oktober 2013
    Wat leuk om weer wat te horen. Bijzonder ook zo'n lokale avond met Thaise gasten. Geen foto's gemaakt? Daar ben ik wel erg benieuwd naar: van de feestavond en van de bergen.
    En succes morgenvroeg, alhoewel, vroeg opstaan kunnen jullie. Dus vooral: veel genieten morgenvroeg.
  2. Elly Wesdorp:
    9 oktober 2013
    Gelukkig weer nieuws van jullie geweldig allemaal ! Benieuwd naar nog meer fotos van de karaoke avond .
  3. Coby , collega van freek,s moeder:
    9 oktober 2013
    haha....dat klinkt alsof jullie in een gezellig bruin cafe zijn geweest. Met z,n allen karaoke zingen. dat hadden jullie vast niet kunnen bedenken voor jullie vertrokken vanuit nederland. Fijn om te horen dat jullie zo genieten met elkaar. En wel wat foto,s maken van die mooie zonsopkomst hoor , dan kunnen wij er ook van meegenieten. Tot de volgende update
  4. Willemien dijkhuizen:
    10 oktober 2013
    Wat een heerlijk geschreven verhaal !
  5. Ellen:
    10 oktober 2013
    Wat goed en wat leuk dat jullie dit blog bijhouden! Leuk om mee te kunnen genieten...
  6. Wendeline:
    10 oktober 2013
    Wat een contrasten. Van een feest in een 5 sterren hotel met Thaise ambassade mensen en een rocklegende, naar uitzicht op het gigantische Himalaya en daarna weer aan het werk op de school, bezig zijn met hele basale werkzaamheden. Aan indrukken en ervaringen komen jullie geen tekort. Groetjes uit het platte en vandaag ook weer natte Nederland.